Tapahtumakalenteri

Kiuruvesi 20.5.

Hanuri ja Antti -harmonikkakonsertti Kiuruveden kulttuuritalolla klo 13. Tähtivieraana Seppo Lankinen.

Liput 10 € ovelta tai Harmonikkaliiton lippukaupasta

Iisalmi 8.-10.6.

Harmonikkaleiri Iisalmessa kauniin järven rannalla. Opettajina Mika ja Arto Tarkkonen. Ryhmät tasojen mukaan, yksityisohjausta sekä lapsille tarvittaessa oma ryhmä.

Lisätiedot leirin sisältöön liittyen Antti Kemppainen p. 050 3582511 tai sposti kemppainen.ana(at)gmail.com

Lisätiedot majoitukseen liittyen Haapaniemen Matkailu, Riikka-Leena Lappalainen p. 0500 207700 tai sposti riikka-leena(at)haapaniemenmatkailu.fi

Eno 13.-17.6.

Enon Harmonikkaleiri. Ilmoittautumiset 30.4. mennessä Pentti Karjalainen p. 044 970 3267. Lisätiedot: enonharmonikkakerho.fi

Kouvola 15.-16.6.

Kouvolan komia -haitarimusiikkitapahtuma Kävelykatu Manskilla (pe 10-16, la 10-15). Ilmaistapahtuma, lisätiedot www.kouvolanydinkeskusta.fi

Järj. Kouvolan Ydinkeskusta ry

Honkajoki 16.6.

7. Santaniemi Soi -pelimannitapahtuma klo 16-01. Harmonikka-, pelimanni-, ja lauluryhmien esiintymiset klo 16-20 ja tanssit klo 20.30-01.

Ilmoittautumiset esiintymään p. 0500-781215 / Kalevi Västilä tai s-posti: kalevi.vastila(at)sahkodigi.inet.fi

Järj. APV-kyläyhdistys ry

Kaarina 16.6.
Suvisävel soi -tapahtuma Kuusiston linnanraunioilla Kaarinassa.
Järj. Turun Harmonikkakerho ja Lomakeskus Koivunkankare

Joensuu 25.6.-1.7.

Niittylahden musiikkileiri 25.6.-1.7.2018 Pohjois-Karjalan opisto, Joensuu
Opettajat harmonikassa: Sirpa Kainulainen ja Terhi Sjöblom
Lisätiedot: olli.hirvikangas(at)gmail.com

Kuopio 11.-13.7.

Harmonikan kestävyyssoiton Guinness World Records -maailmanennätysyritys Kuopion Klubilla. Anssi K Laitinen on kuopiolainen ammattimuusikko, joka soitti itsensä Guinness World Records -ennätyskirjaan vuonna 2010 kategoriassa 'Longest marathon playing accordion' ajalla 31 tuntia 25 minuuttia soittaen tuolloin 536 eri kappaletta ilman nuotteja. Ennätys kesti syksyyn 2017 saakka, jolloin yhdysvaltalainen Cory Pesaturo rikkoi hänen ennätysaikansa 49:llä minuutilla. Tällä kertaa Anssin tavoitteena on soittaa vähintään 33 tuntia mutta 40 tuntia tulee olemaan virallinen tavoite, jolloin soittourakkaa kertyy noin 700:n eri kappaleen verran.
Yleisöllä on koko suorituksen ajan vapaa pääsy tapahtumaan yön tunnit mukaan lukien. Lisätietoja tapahtumasta nettisivustolla osoitteessa www.hanuristi.fi/me

Joutsa 16.-20.7.

Harmonikkaleiri Joutsan Pappistalolla. Opettajana harmonikkataiteilija Matti Ekman. Lisätietoja Arja Koskinen, koskinenarja(at)hotmail.com tai 040 7621369.

Ylläs 21.7.

Veikko Ahvenainen -harmonikkakilpailu Ylläksen harmonikkaleirin yhteydessä. Tiedustelut: Tapani Haapasaari 040 749 9391

Äänekoski 1.9.

Valtakunnallinen senioriharmonikkakilpailu Kartanokievarissa (Saarijärventie 434) klo 13. Lisätietoja Helmer Pesonen p. 040 5968796

Järj. Sumiaisseudun harmonikat ry, www.harmonikat.fi

23.-29.9.

Traditune Oy:n järjestämä Harmonikkamatka Italiaan. Lisätiedot täältä

Ikaalinen 24.11.

Liittovaltuuston syyskokous, Kyrösselänkatu 3, (Hanuritalo) klo 12. (Paikka ja aika vahvistetaan myöhemmin).

Itämeri 26.-27.1.2019

Harmonikkaliiton järjestämä perinteinen Harmonikkaristeily Turusta Tukholmaan Baltic Princess -laivalla. Varaa paikkasi netistä www.harmonikkaristeily.fi tai liiton toimistosta p. 03 4400222

Tapahtumia ulkomailla

Ulkomaisista festivaaleista, kilpailuista ja niiden osallistumisehdoista saa parhaiten lisätietoja Suomen Harmonikkainstituutista, sähköposti hanuritalo@harmonikkainstituutti.net tai puh. 03 4400221.

Tapahtumakalenteriin kootaan tietoja harmonikka-aiheisesta tapahtumista Suomessa ja ulkomailla. Tiedot Suomen Harmonikkaliiton toimistoon sähköpostitse toimisto(at)harmonikkaliitto.net