Tapahtumakalenteri

Nakkila 9.-15.10.
Nakkilan 23. harmonikkaviikko. Nuorten harmonikkakilpailu 14.10. Lyydia Puttonen -salissa klo 11. Harmonikkaviikon pääkonsertti 15.10. Porin Suomalaisen Yhteislyseon salissa klo 15.
Lisätiedot www.nakkilanseudunharmonikat.fi

Helsinki 11.10.

Camerata-sali: Mika Väyrysen 50-vuotiskonsertti "Suomi 100 - Väyrynen 50". Ohjelmassa kaikki Jouni Kaipaisen harmonikkateokset Gena, Vento, Placido, Elemental Chanting. Toisella puoliajalla kantaesitykset mm. Eero Hämeenniemi, Paavo Korpijaakko, Juha Salmesvuori ja Harri Wessman.

Kajaani 12.10.

Kajaanin Harmonikkakerho tanssittaa perinteisen harmonikkamusiikin tahtiin Ravintola Kuukkelissa Onnelantiellä klo 17.

Kouvola 5.11.

Konsertti Myllykosken Seuratalossa (Myllykoskentie 3) klo 15. Esiintyjinä mm. tangokuningatar Heidi Pakarinen ja Kultaisen Harmonikan voittaja Sami Hopponen, pelimannimestari Iida Paakala ja Kouvola Harmonikat ryhmineen.

Kajaani 9.11.

Sastamala 11.11.

Tanssit Vammalan Seuratalolla klo 19.00-22.30. Soittaa Tammer-Hanurit solisteineen.

Liput 10 €, ovelta tai ennakkoon Harmonikkaliiton lippukaupasta

Hollola 12.11.

Isänpäivän harmonikkakonsertti Salpahallissa (Opintie 3) klo 13. Esiintymässä Hollolan Harmonikat ja Kalliolan Harmonikat solisteineen. Konsertin juontaa Timo Lahtimo. Liput 20 €, alle 15 vuotiaat ilmaiseksi, hinta sisältää kahvin pullan. Tiedustelut 050-3274559 / 050-5491142

Kajaani 12.11.

Isänpäiväkonsertti Kaukametsän salissa klo 18. Solistivieraana tangofinalisti Hanna Hirvonen. Konsertin jälkeen salin aulassa tanssit.

Alavus 19.11.

Kansansoittokilpailut Sydänmaan NS:lla klo 13. Sarjat: 1-, 2- ja 5 -rivinen haitari, mandoliini, huuliharppu ja yhtyeet (väh. 3 soittajaa).  Lisätietoa www.alavudenkaksiriviset.fi
Liput 5 €, järj. Alavuden Kaksiriviset

Jämsä 26.11.

Suomalaista musiikkia harmonikalla Sibeliuksesta Nightwishiin Vitikkala-salissa klo 18. Esiintyy Matti Ekman, Anna-Kaisa Heikkilä, Silja Makkonen, Riikka Turkki, tangokuningas Tommi Soidinmäki, Jämsän Junioriharmonikat ja Jämsän Harmonikkaleidit. Liput 20 €. Järj. Jämsän Junioriharmonikat

Lempäälä 3.12.

Muistojen vuosikymmenet -konsertti Lempäälän Manttaalitalolla klo 15.00. Tammer-Hanurit solisteineen. Konsertissa kuullaan Tammer-Hanurien esittämänä suomalaisen kevyenmusiikin suosikkisävelmiä 20-luvulta nykypäivään. Konsertin kappaleet ovat suomalaisten säveltäjien ja sanoittajien tekemiä ja ne soveltuvat mainiosti myös laulettaviksi harmonikkaorkesterin säestyksellä. Laulusolisteina tunnelmoivat Tuula Mäkinen ja Heikki Oksala. Konsertti on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Liput 12 €, sisältäen pullakahvit väliajalla, ovelta tai ennakkoon Harmonikkaliiton lippukaupasta

Itämeri 27.-28.1.2018

Harmonikkaliiton järjestämä perinteinen Harmonikkaristeily Turusta Tukholmaan Galaxy -laivalla. Varaa paikkasi liiton toimistosta p. 03 4400222 tai 03 4400223. Lisätietoja ja myös varaukset: www.harmonikkaristeily.fi

Tapahtumia ulkomailla

Ulkomaisista festivaaleista, kilpailuista ja niiden osallistumisehdoista saa parhaiten lisätietoja Suomen Harmonikkainstituutista, sähköposti hanuritalo@harmonikkainstituutti.net tai puh. 03 4400221.

Tapahtumakalenteriin kootaan tietoja harmonikka-aiheisesta tapahtumista Suomessa ja ulkomailla. Tiedot Suomen Harmonikkaliiton toimistoon sähköpostitse toimisto(at)harmonikkaliitto.net