Suomen Harmonikkaliitto

Tapahtumakalenteri

Tapahtumia 2017

Kalajoki 27.2.

Pohjankylän koulu (Marttilantie 6) klo 18.

Lohtaja (Kokkola) 28.2.

Marinkaisten Nuorisoseura (Vanha Rantatie 139, Marinkainen) klo 18.

Seppojen konserttikiertueeseen Vuosalmelta Petsamoon - ikivihreitä kahdella harmonikalla liittyvä ilta, jossa kuullaan tuttuja sävelmiä vuosikymmenten takaa soitettuna kahdella harmonikalla, laulettuna ja mukavilla jutuilla höystettyinä. Esiintyjinä Seppo Lankinen ja Seppo Soittila. Mukana myös Kokkolanseudun Harmonikkakerho.

Kannus 1.3.

Kitinkannuksen kuntoutuskeskus (Kitinkuja 2) klo 14.

Ullava 1.3.

Veikko Vionojan koulu (Vionojantie 29) klo 18.

Alavus 2.3.

Alavuden kaupungintalo (Kuulantie 6) klo 18.

Seppojen konserttikiertueeseen Vuosalmelta Petsamoon - ikivihreitä kahdella harmonikalla liittyvä ilta, jossa kuullaan tuttuja sävelmiä vuosikymmenten takaa soitettuna kahdella harmonikalla, laulettuna ja mukavilla jutuilla höystettyinä. Esiintyjinä Seppo Lankinen ja Seppo Soittila. Vieraina konsertissa ovat 10-vuotias pelimannimestari Neea-Riikka Moisio sekä Airi Hautamäki ystävineen.

Ikaalinen 3.3.

Oma Tupa (Teinintie 4) klo 19.

Hyvinkää 10.3.

Järjestötalo (Munckinkatu 49, Hyvinkää) klo 19.

Kuopio 10.-12.3.

Samuelin Poloneesi 45 vuotta -kansanmusiikkitapahtuma.

Viitasaari 12.3.

MUSTASUKKAISUUTTA viihdemusiikin helmiä -konsertti, Nuorisotalon teatteri klo 15.

Suomen parhaimpiin harmonikkaorkestereihin lukeutuva Jyväs-Hanurit konsertoi uudella, upealla ohjelmistollaan Mustasukkaisuutta - viihdemusiikin helmiä. Konsertin solisteina ovat vuoden 2016 tangokuningatarfinalisti, jyväskyläläinen Ailamari Vehviläinen ja orkesterin omista riveistä Raimo Kokkinen. Liput 20 €, lippuvaraukset numerosta 050 3540435 (Matti Ekman)

Turku 12.3.

TSK:n järjestämät Turku Accordeon kilpailut Ruusukorttelissa (Puistokatu 11) klo 11. Lisätietoja Taina Laiho, tainatalvikki(at)gmail.com tai 040 7676363, Elina Ukkonen, elina.ukkonen(at)gmail.com tai 050 5051282, Juha Simola, jsjuhasimola(at)gmail.com tai 050 5286496.

Lempäälä 15.3.

Manttaalitalo (Manttaalitie 1, Lempäälä) klo 19.

Seppojen konserttikiertueeseen Vuosalmelta Petsamoon - ikivihreitä kahdella harmonikalla liittyvä ilta, jossa kuullaan tuttuja sävelmiä vuosikymmenten takaa soitettuna kahdella harmonikalla, laulettuna ja mukavilla jutuilla höystettyinä. Esiintyjinä Seppo Lankinen ja Seppo Soittila. Mukana myös Tammer-Hanurit laulusolisteineen.

Sysmä 19.3.

Harmonikka ja huuliharppu soi Sysmän Teatteritalolla klo 14. Esiintyjinä mm. Maija Rantanen, Vesa Vilenius, Juha Saarinen ja Itä-Hämeen Harmonikat.

Liput 15 € Harmonikkaliiton lippukaupasta

Sastamala 19.3.

Muistojen vuosikymmenet  Konsertti Vammalan Seuratalolla, Marttilankatu 35, klo 15. Suomalaisen kevyenmusiikin suosikkisävelmiä 20-luvulta nykypäivään. Konsertti on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Esiintyy Tammer-Hanurit, laulusolisteina Tuula Mäkinen ja Heikki Oksala.

Liput 12 €, sisältää pullakahvit väliajalla.

Liput 12 € Harmonikkaliiton lippukauppa tai Tyrvään Kirjakauppa, Marttilankatu 18, Sastamala (vain käteisellä).

Pieksämäki 1.4.

Keväinen harmonikkakonsertti Naarajärven Kanttila-salissa klo 15. Esiintyjinä harmonikkataiteilija Visa Wirén oppilaineen. Liput ovelta käteisellä 10€ (lapset 5€). Tied. Visa Wirén 0400 847129.

Alavus 2.4.

Kevättä palkeissa XIV -perinteisen kansanmusiikin konsertti Sydänmaan NS:lla klo 13.00
Lisätietoja www.alavudenkaksiriviset.fi

Kangasniemi 2.4.

Keväinen harmonikkakonsertti kunnantalon Kangasniemi-salissa klo 16. Esiintyjinä harmonikkataiteilija Visa Wirén oppilaineen. Liput ovelta käteisellä 10€ (lapset 5€). Tied. Visa Wirén 0400 847129.

Pertunmaa 2.4.

Nuorisotalo (Juhlakuja 1, 19430 Pertunmaa) klo 18.

Lappeenranta 7.-9.4.

Minä soitan harmonikkaa -kilpailu Lappeenrannan Musiikkiopistolla.

Äänekoski 22.4.

Senioriharmonikkakilpailu Suolahti-salissa klo 13.

Kokkola 23.4.

Kokkolanseudun Harmonikkakerhon Kevätkonsertti klo 13.00 Paikka: Snellman-sali, Vingenkatu 18, Kokkola

Tampere 23.4.

Muistojen vuosikymmenet Konsertti & Tanssit Tullikamarin Pakkahuoneella, Tullikamarin aukio 2, klo 15. Suomalaisen kevyenmusiikin suosikkisävelmiä 20-luvulta nykypäivään. Konsertti on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Esiintyy Tammer-Hanurit, laulusolisteina Tuula Mäkinen ja Heikki Oksala. Liput 15 €, sisältää kakkukahvit väliajalla. Lopuksi 1,5 tuntia tanssia. Liput ennakkoon: Tampereen Musiikki, Lippupiste ja Tiketti sekä Tammer-Hanurit.

Suonenjoki 7.5.

MUSTASUKKAISUUTTA viihdemusiikin helmiä -konsertti, Vanhamäki klo 15.

Kuru (Ylöjärvi) 13.5.

Tanssit Kurun Seuratalo, Matkahuollontie 4, klo 18. Soittaa Tammer-Hanurit, laulusolisteina Tuula Mäkinen ja Heikki Oksala. Perinteistä, vanhaa tanssimusiikkia.

Liput 10 € Harmonikkaliiton lippukaupasta tai ovelta.

Puffetista kahvia ja pullaa ym. pikkurahalla.

Kiuruvesi 21.5.

Hanuri ja Antti -konsertti Kiuruveden kulttuuritalolla (Lähteentie 10A, Kiuruvesi) klo 13.00. Esiintymässä Anniina Luukkainen, Tepot, Kalevi Suntila, Jemina Lehto ja Enna Heinonen, Erik Brander ja Miisa Tikka sekä oman kerhon soittajia. Liput 10 € Harmonikkaliiton lippukaupasta tai ovelta.

Iisalmi 9.-11.6.

Iisalmen Harmonikkakerhon järjestämä Harmonikkaleiri Hotelli Iisalmen Seurahuoneella. Soiton opetus alkaa perjantaina klo 9.  Opettajina Mika ja Arto Tarkkonen sekä Jouko Pääkkönen. Päivittäisten soittotuntien lisäksi ohjelmassa mm. perjantai illan konsertti, sekä lauantai illan Harmonikkatanssit solisteineen. Lisätietoja Antti Kemppainen puh. 050 358 2511 tai iisalmen.harmonikat@gmail.com

Ikaalinen 11.-16.6.

Valtakunnallinen lasten ja nuorten harmonikka- ja viululeiri. Järj. Suomen Harmonikkainstituutti

Ylläs 19.-23.7.

Ylläksen XVII harmonikkaleiri ja Ylläs soikoon! -tapahtuma, jonka yhteydessä 22.7. Veikko Ahvenainen harmonikkakilpailu.

Ilmoittautumiset leirille 9.6. mennessä: Kolarin kansalaisopisto p. 040-7289074 tai kansalaisopisto(at)kolari.fi

Tiedustelut Tapani Haapasaari p. 040-7499391.

Sisävesiristeily Tampere-Hämeenlinna 2.8.

Tule mukaan Harmonikkaliiton iloisen kesäiselle laivamatkalle 2.8.2017 Tampereelta Hämeenlinnaan Suomen kauneimmalle sisävesireitille.  Hopealinjan Silver Moon -laivan kipparina on Tero Lahti.

• Lähtö Tampereen Laukontorilta klo 9.00
• Tulo Hämeenlinnan Rantakasinolle klo 19.00

Hinta vain 75 € / aikuiset ja 55 € / alle 12-vuotiaat

Hintaan kuuluu:
• laivamatka upeissa maisemissa
• runsas harmonikkaohjelma
• herkullinen buffet-lounas laivalla
• opastettu kierros Visavuoressa   (Emil Wikströmin museo, Kari Suomalaisen paviljonki)

Mahdollisuus paluukuljetukseen bussilla Hämeenlinnasta Tampereelle hintaan 10 €.

Liput Harmonikkaliiton lippukaupasta, tai puh. 03 4400222, toimisto(at)harmonikkaliitto.net

Helsinki 11.10.

Musiikkitalo Camerata-sali: Mika Väyrysen 50-vuotiskonsertti "Suomi 100 - Väyrynen 50". Ohjelmassa kaikki Jouni Kaipaisen harmonikkateokset Gena, Vento, Placido, Elemental Chanting. Toisella puoliajalla kantaesitykset mm. Eero Hämeenniemi, Paavo Korpijaakko, Juha Salmesvuori ja Harri Wessman.

Castelfidardo ja Rooma 18.-23.10.

Harmonikkamatka Castelfidardoon ja Roomaan. Suorat lennot Helsingistä Roomaan ja takaisin, majoitus Porto Recanatissa. Kahtena päivänä kokopäiväretki Castelfidardoon ja sen ympäristöön: vierailut harmonikkatehtailla ja Harmonikkamuseossa. Ohjelmassa yksi vapaapäivä ja lähteissä vuorokausi Roomassa, jolloin tutustutaan Rooman keskustan nähtävyyksiin ja maamerkkeihin. Oppaana Leila Rantakangas, joka toimii myös tulkkina koko matkan ajan. Perttu Paappanen mukana Castelfidardossa tuomassa oman asiantuntemuksensa harmonikoista ja niiden rakentamisesta. Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Leila Rantakangas, info(at)traditune.fi tai puh. 050-3510693.

Tapahtumia ulkomailla

Ulkomaisista festivaaleista, kilpailuista ja niiden osallistumisehdoista saa parhaiten lisätietoja Suomen Harmonikkainstituutista, sähköposti hanuritalo@harmonikkainstituutti.net tai puh. 03 4400221.

Tapahtumakalenteriin kootaan tietoja harmonikka-aiheisesta tapahtumista Suomessa ja ulkomailla. Tiedot Suomen Harmonikkaliiton toimistoon sähköpostitse toimisto(at)harmonikkaliitto.net