Suomen Harmonikkaliitto

Tapahtumakalenteri

Tapahtumia 2017

Pieksämäki 2.5.

Kanttila-sali (Vilhulantie 5, Naarajärvi) klo 18.

Mukana Pieksämäen Harmonikkakerho Mauno Ihalaisen johdolla.

Liput 10 € ovelta tai Harmonikkaliiton lippukaupasta

Kouvola 3.5.

Kaupungintalon juhlasali (Torikatu 10, Kouvola) klo 19.

Liput 10 € ovelta tai Harmonikkaliiton lippukaupasta

Lappeenranta 6.5.

Suuri harmonikkagaala, Kehruuhuone klo 15.00.
Klo 13-18 Harmonikkamyynti Dynamis -harmonikkanäyttely - mukana harmonikkojen huoltoarviointi, harmonikanrakentaja-artesaani Janne Vänskä.

Heinola 7.5.

WPK-talo (Kymenkartanonkatu 2, Heinola) klo 13.

Vuosalmelta Petsamoon - ikivihreitä kahdella harmonikalla. Konsertissa kuullaan tuttuja sävelmiä vuosikymmenten takaa soitettuna kahdella harmonikalla, laulettuna ja mukavilla jutuilla höystettyinä. Esiintyjinä Seppo Lankinen ja Seppo Soittila. Konsertissa ovat mukana myös Itä-Hämeen Harmonikat Juha Saarisen johdolla. Liput 10 € ovelta tai Harmonikkaliiton lippukaupasta

Suonenjoki 7.5.

MUSTASUKKAISUUTTA viihdemusiikin helmiä -konsertti, Vanhamäki klo 15.
Suomen parhaimpiin harmonikkaorkestereihin lukeutuva Jyväs-Hanurit konsertoi uudella, upealla ohjelmistollaan Mustasukkaisuutta - viihdemusiikin helmiä. Konsertin solisteina ovat vuoden 2016 tangokuningatarfinalisti, jyväskyläläinen Ailamari Vehviläinen ja orkesterin omista riveistä Raimo Kokkinen. Liput 20 €, lippuvaraukset numerosta 050 3540435 (Matti Ekman)

Kuru (Ylöjärvi) 13.5.

Tanssit Kurun Seuratalo, Matkahuollontie 4, klo 18. Soittaa Tammer-Hanurit, laulusolisteina Tuula Mäkinen ja Heikki Oksala. Perinteistä, vanhaa tanssimusiikkia.

Liput 10 € Harmonikkaliiton lippukaupasta tai ovelta.

Puffetista kahvia ja pullaa ym. pikkurahalla.

Kiuruvesi 21.5.

Hanuri ja Antti -konsertti Kiuruveden kulttuuritalolla (Lähteentie 10A, Kiuruvesi) klo 13.00. Esiintymässä Anniina Luukkainen, Tepot, Kalevi Suntila, Jemina Lehto ja Enna Heinonen, Erik Brander ja Miisa Tikka sekä oman kerhon soittajia. Liput 10 € Harmonikkaliiton lippukaupasta tai ovelta.

Lohja 21.5.

Virkkalan Klubitalo (Kala-Kokkosentie 4, Lohja) klo 15.

Seppojen konserttikiertueeseen Vuosalmelta Petsamoon - ikivihreitä kahdella harmonikalla liittyvä ilta, jossa kuullaan tuttuja sävelmiä vuosikymmenten takaa soitettuna kahdella harmonikalla, laulettuna ja mukavilla jutuilla höystettyinä. Esiintyjinä Seppo Lankinen ja Seppo Soittila. Mukana Hyvinkään Harmonikkakerho Sami Pirttilahden johdolla. Liput 10 € ovelta tai Harmonikkaliiton lippukaupasta

Iisalmi 9.-11.6.

Iisalmen Harmonikkakerhon järjestämä Harmonikkaleiri Hotelli Iisalmen Seurahuoneella. Soiton opetus alkaa perjantaina klo 9.  Opettajina Mika ja Arto Tarkkonen sekä Jouko Pääkkönen. Päivittäisten soittotuntien lisäksi ohjelmassa mm. perjantai illan konsertti, sekä lauantai illan Harmonikkatanssit solisteineen. Lisätietoja Antti Kemppainen puh. 050 358 2511 tai iisalmen.harmonikat@gmail.com

Ikaalinen 11.-16.6.

Valtakunnallinen lasten ja nuorten harmonikka- ja viululeiri. Järj. Suomen Harmonikkainstituutti

Honkajoki 17.6.

Santaniemi Soi Vatajankoskella klo 16 - 01. Harmonikka- ja pelimanniryhmien esiintymisiä luonnonkauniissa Santaniemen Suvilavan ympäristössä. Lopuksi tanssit pelimanniryhmien tahdeissa.

Ilmoittaudu esiintymään p. 0500 781215 / Kalevi Västilä. Asuntovaunuille tilaa. Järj. APV -kyläyhdistys ry.

Rovaniemi 26.-30.6.

Valtakunnallinen harmonikkaleiri. Kouluttajina Reijo Ahonen, Harri Kuusijärvi, Jouko Pääkkönen ja Kaisa Ristiluoma. Harmonikansoiton mestarikurssin kouluttajana Helka Kymäläinen.

Ilmoittautumiset 15.5.2017 mennessä. Lisätiedot jutajaiset.fi

Ylivieska 26.6.-1.7.

Harmonikan mestarikurssi ja harmonikkaleiri. Mestarikurssin opettajana Matti Rantanen. Harmonikkaleirin opettajina Henna-Maija Vannemaa, Jonna Pirttijoki-Helanen ja Mervi Myllykangas.

Lisätiedot Sami Vuolteenaho, 044 7427622 tai sami.vuolteenaho(at)rko.fi, www.raudaskylansoivakesa.fi

Joutsa 10.-14.7.

Harmonikkaleiri Joutsan Pappistalolla. Opettajina harmonikkataiteilija Matti Ekman. Lisätietoja Arja Koskinen, puh. 040 762 1369 tai sähköposti koskinenarja(at)hotmail.com

Ylläs 19.-23.7.

Ylläksen XVII harmonikkaleiri ja Ylläs soikoon! -tapahtuma, jonka yhteydessä 22.7. Veikko Ahvenainen harmonikkakilpailu.

Ilmoittautumiset leirille 9.6. mennessä: Kolarin kansalaisopisto p. 040-7289074 tai kansalaisopisto(at)kolari.fi

Tiedustelut Tapani Haapasaari p. 040-7499391.

Sisävesiristeily Tampere-Hämeenlinna 2.8.

Tule mukaan Harmonikkaliiton iloisen kesäiselle laivamatkalle 2.8.2017 Tampereelta Hämeenlinnaan Suomen kauneimmalle sisävesireitille.  Hopealinjan Silver Moon -laivan kipparina on Tero Lahti.

• Lähtö Tampereen Laukontorilta klo 9.00
• Tulo Hämeenlinnan Rantakasinolle klo 19.00

Hinta vain 75 € / aikuiset ja 55 € / alle 12-vuotiaat

Hintaan kuuluu:
• laivamatka upeissa maisemissa
• runsas harmonikkaohjelma
• herkullinen buffet-lounas laivalla
• opastettu kierros Visavuoressa   (Emil Wikströmin museo, Kari Suomalaisen paviljonki)

Mahdollisuus paluukuljetukseen bussilla Hämeenlinnasta Tampereelle hintaan 10 €.

Liput Harmonikkaliiton lippukaupasta, tai puh. 03 4400222, toimisto(at)harmonikkaliitto.net

Helsinki 11.10.

Musiikkitalo Camerata-sali: Mika Väyrysen 50-vuotiskonsertti "Suomi 100 - Väyrynen 50". Ohjelmassa kaikki Jouni Kaipaisen harmonikkateokset Gena, Vento, Placido, Elemental Chanting. Toisella puoliajalla kantaesitykset mm. Eero Hämeenniemi, Paavo Korpijaakko, Juha Salmesvuori ja Harri Wessman.

Castelfidardo ja Rooma 18.-23.10.

Harmonikkamatka Castelfidardoon ja Roomaan. Suorat lennot Helsingistä Roomaan ja takaisin, majoitus Porto Recanatissa. Kahtena päivänä kokopäiväretki Castelfidardoon ja sen ympäristöön: vierailut harmonikkatehtailla ja Harmonikkamuseossa. Ohjelmassa yksi vapaapäivä ja lähteissä vuorokausi Roomassa, jolloin tutustutaan Rooman keskustan nähtävyyksiin ja maamerkkeihin. Oppaana Leila Rantakangas, joka toimii myös tulkkina koko matkan ajan. Perttu Paappanen mukana Castelfidardossa tuomassa oman asiantuntemuksensa harmonikoista ja niiden rakentamisesta. Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Leila Rantakangas, info(at)traditune.fi tai puh. 050-3510693.

Tapahtumia ulkomailla

Ulkomaisista festivaaleista, kilpailuista ja niiden osallistumisehdoista saa parhaiten lisätietoja Suomen Harmonikkainstituutista, sähköposti hanuritalo@harmonikkainstituutti.net tai puh. 03 4400221.

Tapahtumakalenteriin kootaan tietoja harmonikka-aiheisesta tapahtumista Suomessa ja ulkomailla. Tiedot Suomen Harmonikkaliiton toimistoon sähköpostitse toimisto(at)harmonikkaliitto.net