Suomen Harmonikkaliitto

Tapahtumakalenteri

Tapahtumia 2017

Myrkky 19.8.

Historian havinaa hanurein Myrkyn Nuorisoseuralla klo 16. Soittimen historiaa 100 -vuotiaassa Suomessa kertoo Simo Nikula, Pasi Raukola harmonikka, Juhani Sandberg solisti. Harmonikkanäyttely. Liput 10 €. Järj. Myrkyn NS.

Kuru (Ylöjärvi) 26.8.

Muistojen vuosikymmenet -konsertti Kurun Seuratalolla (Matkahuollontie 4, Kuru) klo 15.00. Tammer-Hanurit solisteineen. Väliajalla puffetti. Konsertissa kuullaan Tammer-Hanurien esittämänä suomalaisen kevyenmusiikin suosikkisävelmiä 20-luvulta nykypäivään. Konsertin kappaleet ovat suomalaisten säveltäjien ja sanoittajien tekemiä ja ne soveltuvat mainiosti myös laulettaviksi harmonikkaorkesterin säestyksellä. Laulusolisteina tunnelmoivat Tuula Mäkinen ja Heikki Oksala. Konsertti on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Liput 10 € ovelta tai ennakkoon Harmonikkaliiton lippukaupasta

Lempäälä 16.9.

Tanssit Lempäälän Manttaalitalolla klo 19.00-22.30. Soittaa Tammer-Hanurit solisteineen.
Liput 10 €, ovelta tai ennakkoon Harmonikkaliiton lippukaupasta

Riihimäki 7.10.

Amerikansuomalaisen musiikin seminaari ja iltamat Herajoen Työväentalolla. Teemana hanuristi Hannes Laine ja ksylofonisti/hanuristi Walter Toppila, joiden elämäntyötä esitellään musiikin, näyttelyn ja luennon keinoin. Lisäksi mm. elokuvanäytös ja soittoa vanhoilla harmonikoilla, joista myös pienimuotoinen näyttely. Järjestäjä Ulkosuomalaiskulttuurin Seura ry. Lisätiedot p. 040 809 6305 tai uksi572009(at)gmail.com

Helsinki 11.10.

Camerata-sali: Mika Väyrysen 50-vuotiskonsertti "Suomi 100 - Väyrynen 50". Ohjelmassa kaikki Jouni Kaipaisen harmonikkateokset Gena, Vento, Placido, Elemental Chanting. Toisella puoliajalla kantaesitykset mm. Eero Hämeenniemi, Paavo Korpijaakko, Juha Salmesvuori ja Harri Wessman.

Kouvola 5.11.

Konsertti Myllykosken Seuratalossa (Myllykoskentie 3) klo 15. Esiintyjinä mm. tangokuningatar Heidi Pakarinen ja Kultaisen Harmonikan voittaja Sami Hopponen, pelimannimestari Iida Paakala ja Kouvola Harmonikat ryhmineen.

Sastamala 11.11.

Tanssit Vammalan Seuratalolla klo 19.00-22.30. Soittaa Tammer-Hanurit solisteineen.

Liput 10 €, ovelta tai ennakkoon Harmonikkaliiton lippukaupasta

Lempäälä 3.12.

Muistojen vuosikymmenet -konsertti Lempäälän Manttaalitalolla klo 15.00. Tammer-Hanurit solisteineen. Konsertissa kuullaan Tammer-Hanurien esittämänä suomalaisen kevyenmusiikin suosikkisävelmiä 20-luvulta nykypäivään. Konsertin kappaleet ovat suomalaisten säveltäjien ja sanoittajien tekemiä ja ne soveltuvat mainiosti myös laulettaviksi harmonikkaorkesterin säestyksellä. Laulusolisteina tunnelmoivat Tuula Mäkinen ja Heikki Oksala. Konsertti on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Liput 12 €, sisältäen pullakahvit väliajalla, ovelta tai ennakkoon Harmonikkaliiton lippukaupasta

Itämeri 27.-28.1.2018

Harmonikkaliiton järjestämä perinteinen Harmonikkaristeily Turusta Tukholmaan Galaxy -laivalla. Varaa paikkasi liiton toimistosta p. 03 4400222 tai 03 4400223. Lisätietoja ja myös varaukset: www.harmonikkaristeily.fi

Tapahtumia ulkomailla

Ulkomaisista festivaaleista, kilpailuista ja niiden osallistumisehdoista saa parhaiten lisätietoja Suomen Harmonikkainstituutista, sähköposti hanuritalo@harmonikkainstituutti.net tai puh. 03 4400221.

Tapahtumakalenteriin kootaan tietoja harmonikka-aiheisesta tapahtumista Suomessa ja ulkomailla. Tiedot Suomen Harmonikkaliiton toimistoon sähköpostitse toimisto(at)harmonikkaliitto.net