Suomen Harmonikkaliitto

Tapahtumakalenteri

Tapahtumia 2017

Ikaalinen 11.-16.6.

Valtakunnallinen lasten ja nuorten harmonikka- ja viululeiri. Ilmoittautuminen ja lisätiedot

Järj. Suomen Harmonikkainstituutti, puh. 040 8496221

11.-20.6. Kesäillan kaikuja - Visa & Vilma Wirén

Esiintyjinä harmonikkataiteilija Visa Wirén ja hänen 13-vuotias tyttärensä, Hopeinen Harmonikka 2014 voittaja Vilma Wirén. Konsertin ohjelmassa soolo- ja duettoesityksinä kesäisiä kappaleita kuten Kesäillan valssi, Rantakoivun alla, Sirkkojen tanssi, Oliivien kukkiessa ja Koivuvalssi ym. Lisäksi muutamia uudempia sävellyksiä tuttujen kappaleiden mausteena. Liput ovelta tai Harmonikkaliiton lippukaupasta

Pieksämäki 11.6. klo 18 Kanttila-sali, Vilhulantie 5, liput 10 € / 5 €

Kangasniemi 13.6. klo 19 Kangasniemi-sali, Otto Mannisen tie 2, järjestelyissä mukana Kangasniemen kulttuuritoimi. Liput 10 € / 5 €

Jyväskylä 14.6. klo 19, Palokan Pelimannitalo, Saarijärventie 71, Liput 12 € / 5 €

Mikkeli 15.6. klo 19, Musiikkiopisto, Maaherrankatu 10, liput 10 € / 5 €

Joutsa 18.6. klo 18, Työväentalo, Jousitie 50, liput 10 € / 5 €

Mäntsälä 20.6. klo 19, Kunnantalo, Heikinkuja 4, järjestelyissä mukana Mäntsälän kulttuuritoimi. Liput 10 € / 5 €

Enonkoski 16.-17.6.

Pieni harmonikkafestivaali -  Enonkosken kylän keskustassa Savonlinnan tuntumassa järjestettävä harmonikkatapahtuma. Ohjelmassa harmonikkakonsertteja sekä tanssit molempina iltoina. Esiintymässä mm. Tuomas Kinnunen, Tiia Karttunen, Viivi Maria Saarenkylä, Ilo(iset) Tytöt ja monia muita! 17.6. myös harmonikkakurssi. Tapahtuma on ilmainen. Lisätietoja p. 044 0930414 tai viivi(at)saarenkyla.fi

Honkajoki 17.6.

Santaniemi Soi Vatajankoskella klo 16 - 01. Harmonikka- ja pelimanniryhmien esiintymisiä luonnonkauniissa Santaniemen Suvilavan ympäristössä. Lopuksi tanssit pelimanniryhmien tahdeissa.

Ilmoittaudu esiintymään p. 0500 781215 / Kalevi Västilä. Asuntovaunuille tilaa. Järj. APV -kyläyhdistys ry.

Rovaniemi 26.-30.6.

Valtakunnallinen harmonikkaleiri. Kouluttajina Reijo Ahonen, Harri Kuusijärvi, Jouko Pääkkönen ja Kaisa Ristiluoma. Harmonikansoiton mestarikurssin kouluttajana Helka Kymäläinen.

Ilmoittautumiset 15.5.2017 mennessä. Lisätiedot jutajaiset.fi

Ylivieska 26.6.-1.7.

Harmonikan mestarikurssi ja harmonikkaleiri. Mestarikurssin opettajana Matti Rantanen. Harmonikkaleirin opettajina Henna-Maija Vannemaa, Jonna Pirttijoki-Helanen ja Mervi Myllykangas.

Lisätiedot Sami Vuolteenaho, 044 7427622 tai sami.vuolteenaho(at)rko.fi, www.raudaskylansoivakesa.fi

Joutsa 10.-14.7.

Harmonikkaleiri Joutsan Pappistalolla. Opettajina harmonikkataiteilija Matti Ekman. Lisätietoja Arja Koskinen, puh. 040 762 1369 tai sähköposti koskinenarja(at)hotmail.com

Ylläs 19.-23.7.

Ylläksen XVII harmonikkaleiri ja Ylläs soikoon! -tapahtuma, jonka yhteydessä 22.7. Veikko Ahvenainen harmonikkakilpailu.

Ilmoittautumiset leirille 9.6. mennessä: Kolarin kansalaisopisto p. 040-7289074 tai kansalaisopisto(at)kolari.fi

Tiedustelut Tapani Haapasaari p. 040-7499391.

Sisävesiristeily Tampere-Hämeenlinna 2.8.

Tule mukaan Harmonikkaliiton iloisen kesäiselle laivamatkalle 2.8.2017 Tampereelta Hämeenlinnaan Suomen kauneimmalle sisävesireitille.  Hopealinjan Silver Moon -laivan kipparina on Tero Lahti.

• Lähtö Tampereen Laukontorilta klo 9.00
• Tulo Hämeenlinnan Rantakasinolle klo 19.00

Hinta vain 75 € / aikuiset ja 55 € / alle 12-vuotiaat

Hintaan kuuluu:
• laivamatka upeissa maisemissa
• runsas harmonikkaohjelma
• herkullinen buffet-lounas laivalla
• opastettu kierros Visavuoressa   (Emil Wikströmin museo, Kari Suomalaisen paviljonki)

Mahdollisuus paluukuljetukseen bussilla Hämeenlinnasta Tampereelle hintaan 10 €.

Liput Harmonikkaliiton lippukaupasta, tai puh. 03 4400222, toimisto(at)harmonikkaliitto.net

Ei vapaita paikkoja, kysy peruutuspaikkoja 03 4400222.

Kuru (Ylöjärvi) 26.8.

Muistojen vuosikymmenet -konsertti Kurun Seuratalolla (Matkahuollontie 4, Kuru) klo 15.00. Tammer-Hanurit solisteineen. Väliajalla puffetti. Konsertissa kuullaan Tammer-Hanurien esittämänä suomalaisen kevyenmusiikin suosikkisävelmiä 20-luvulta nykypäivään. Konsertin kappaleet ovat suomalaisten säveltäjien ja sanoittajien tekemiä ja ne soveltuvat mainiosti myös laulettaviksi harmonikkaorkesterin säestyksellä. Laulusolisteina tunnelmoivat Tuula Mäkinen ja Heikki Oksala. Konsertti on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Liput 10 € ovelta tai ennakkoon Harmonikkaliiton lippukaupasta

Helsinki 11.10.

Musiikkitalo Camerata-sali: Mika Väyrysen 50-vuotiskonsertti "Suomi 100 - Väyrynen 50". Ohjelmassa kaikki Jouni Kaipaisen harmonikkateokset Gena, Vento, Placido, Elemental Chanting. Toisella puoliajalla kantaesitykset mm. Eero Hämeenniemi, Paavo Korpijaakko, Juha Salmesvuori ja Harri Wessman.

Kouvola 5.11.

Konsertti Myllykosken Seuratalossa (Myllykoskentie 3) klo 15. Esiintyjinä mm. tangokuningatar Heidi Pakarinen ja Kultaisen Harmonikan voittaja Sami Hopponen, pelimannimestari Iida Paakala ja Kouvola Harmonikat ryhmineen.

Tapahtumia ulkomailla

Ulkomaisista festivaaleista, kilpailuista ja niiden osallistumisehdoista saa parhaiten lisätietoja Suomen Harmonikkainstituutista, sähköposti hanuritalo@harmonikkainstituutti.net tai puh. 03 4400221.

Tapahtumakalenteriin kootaan tietoja harmonikka-aiheisesta tapahtumista Suomessa ja ulkomailla. Tiedot Suomen Harmonikkaliiton toimistoon sähköpostitse toimisto(at)harmonikkaliitto.net