Tapahtumakalenteri

Ikaalinen 3.-8.7.
Sata-Häme Soi. Kultainen ja Hopeinen Harmonikka -finaali la 7.7.
Lisätiedot: www.satahamesoi.fi

Kuopio 11.-13.7.

Harmonikan kestävyyssoiton Guinness World Records -maailmanennätysyritys Kuopion Klubilla. Anssi K Laitinen on kuopiolainen ammattimuusikko, joka soitti itsensä Guinness World Records -ennätyskirjaan vuonna 2010 kategoriassa 'Longest marathon playing accordion' ajalla 31 tuntia 25 minuuttia soittaen tuolloin 536 eri kappaletta ilman nuotteja. Ennätys kesti syksyyn 2017 saakka, jolloin yhdysvaltalainen Cory Pesaturo rikkoi hänen ennätysaikansa 49:llä minuutilla. Tällä kertaa Anssin tavoitteena on soittaa vähintään 33 tuntia mutta 40 tuntia tulee olemaan virallinen tavoite, jolloin soittourakkaa kertyy noin 700:n eri kappaleen verran.
Yleisöllä on koko suorituksen ajan vapaa pääsy tapahtumaan yön tunnit mukaan lukien. Lisätietoja tapahtumasta nettisivustolla osoitteessa www.hanuristi.fi/me

Joutsa 16.-20.7.

Harmonikkaleiri Joutsan Pappistalolla. Opettajana harmonikkataiteilija Matti Ekman. Lisätietoja Arja Koskinen, koskinenarja(at)hotmail.com tai 040 7621369.

Ylläs 21.7.

Veikko Ahvenainen -harmonikkakilpailu Ylläksen harmonikkaleirin yhteydessä. Tiedustelut: Tapani Haapasaari 040 749 9391

Äänekoski 1.9.

Valtakunnallinen senioriharmonikkakilpailu Kartanokievarissa (Saarijärventie 434) klo 13. Lisätietoja Helmer Pesonen p. 040 5968796

Järj. Sumiaisseudun harmonikat ry, www.harmonikat.fi

Leppävirta 7.-9.9.

Haitarit laukusta harmonikkaviikonloppu Hyvinvointi- ja liikuntakeskus Vesileppiksessä (Vokkolantie 1). Konsertoimassa Veikko Ahvenainen, tanssittamassa Heidi Pakarinen ja Sami Hopponen, opettajina Tapio Nysten, Sami Hopponen ja Pentti Karjalainen.

23.-29.9.

Traditune Oy:n järjestämä Harmonikkamatka Italiaan. Lisätiedot täältä

Ikaalinen 24.11.

Liittovaltuuston syyskokous, Kyrösselänkatu 3, (Hanuritalo) klo 12. (Paikka ja aika vahvistetaan myöhemmin).

Itämeri 26.-27.1.2019

Harmonikkaliiton järjestämä perinteinen Harmonikkaristeily Turusta Tukholmaan Baltic Princess -laivalla. Varaa paikkasi netistä www.harmonikkaristeily.fi tai liiton toimistosta p. 03 4400222

Tapahtumia ulkomailla

Ulkomaisista festivaaleista, kilpailuista ja niiden osallistumisehdoista saa parhaiten lisätietoja Suomen Harmonikkainstituutista, sähköposti hanuritalo@harmonikkainstituutti.net tai puh. 03 4400221.

Tapahtumakalenteriin kootaan tietoja harmonikka-aiheisesta tapahtumista Suomessa ja ulkomailla. Tiedot Suomen Harmonikkaliiton toimistoon sähköpostitse toimisto(at)harmonikkaliitto.net