Ansiomerkit

Liiton hallitus myöntää jäsenkerhojen ja yksittäisten jäsenten esityksestä Suomen Harmonikkaliiton ansiomerkkejä seuraavin perustein:

• Kultainen ansiomerkki: Pitkäaikainen toiminta valtakunnallisesti tai Harmonikkaliiton hyväksi tehty merkittävä työ. Merkki on numeroitu.
  • Hopeinen ansiomerkki: Merkittävä työ harmonikkamusiikin hyväksi ja vähintään 20 vuoden toiminta esim. harmonikkakerhon piirissä tai muussa paikallisessa musiikkitoiminnassa.
  • Pronssinen ansiomerkki: Merkittävä työ harmonikkamusiikin hyväksi ja vähintään 10 vuoden toiminta esim. harmonikkakerhon piirissä tai muussa paikallisessa musiikkitoiminnassa.

Ansiomerkit ovat kultaseppä A. Rantasen Leo Rantasen suunnittelemat ja niihin liittyy kehystettävä seinätaulu. Ansiomerkkien lisäksi liiton huomionosoituksia ovat kunniajäseneksi kutsuminen ja kunniakirjan myöntäminen. Hakijan on sitouduttava maksamaan kulut, jotka ovat kultaisesta ansiomerkistä 120 euroa, hopeisesta ansiomerkistä 60 euroa ja pronssisesta ansiomerkistä 40 euroa. Ansiomerkkiä ei voi hakea itselleen.

Harmonikkaliiton edustajan osallistuminen luovutustilaisuuteen on hyvä sopia ajoissa erikseen.

Jos ansiomerkki toivotaan luovutettavan tiettynä päivänä, on esitys syytä lähettää liitolle viimeistään kuukautta ennen suunniteltua luovutuspäivää.

Ansiomerkin hakemista varten on lomake, jonka saat tästäpdf Ansiomerkkihakemus 2016 (31.4 KB)