Harmonikansoiton Suomen Pelimannimestaruuskilpailut

04.07.2019

Ikaalinen

Suomen Harmonikkaliitto järjestää Harmonikansoiton Suomen Pelimannimestaruuskilpailut Sata-Häme Soi -juhlilla torstaina 4. heinäkuuta 2019 klo 10. Kilpailupaikka on Oma Tupa (Teinintie 4-6, Ikaalinen).

Suomen vanhin yhtäjaksoisesti järjestetty harmonikkakilpailu esittelee perinteisen harmonikkamusiikin hienoimmat sävelmät ja taitavimmat soittajat eri puolelta Suomea. Kilpailu on kiinni myös nykyajassa FOLK-sarjojensa myötä.
Kilpailussa menestyneet soittajat kutsutaan esiintymään Pelimannimestarit kautta aikojen -konsertteihin, joita järjestetään useilla paikkakunnilla ympäri Suomea ensi syksyn ja kevään aikana.

KILPAILUKUTSU

48. Suomen Pelimannimestaruuskilpailut torstaina 4.7.2019

Paikka: Oma Tupa, Ikaalinen (Teinintie 46)

1- ja 2-rivisten kilpailu

FOLK-sarja

5-rivisten kilpailu (myös pianoharmonikat)

Sarjat

Sarja I, 9-vuotiaat (5.7.2009 syntyneet ja nuoremmat)
Sarja II, 12-vuotiaat (5.7.2006 syntyneet ja nuoremmat)
Sarja III, 15-vuotiaat (5.7.2003 syntyneet ja nuoremmat)
Sarja IV, 18-vuotiaat (5.7.2000 syntyneet ja nuoremmat)
Sarja V, yleinen (ei ikärajoitusta)
Veteraanisarja, yli 50-vuotiaille
FOLK, ikärajaton

Ohjelmistot

1- ja 2-rivisten sarjat
Kaksi suomalaista perinteistä 1- tai 2-riviskappaletta, joista toinen on polkka ja toinen vapaavalintainen tanssilaji. Omat tyyliin sopivat sävellykset ovat sallittuja.

FOLK-sarja
FOLK-sarjaan voi osallistua vapaalla ohjelmistolla. Soitin voi olla vähärivinen, 5-rivinen tai pianoharmonikka. Myöskään ikärajaa ei ole. Kaksi vapaavalintaista kappaletta uutta kansanmusiikkia (esim. suomalaista, pohjoismaista, irlantilaista) tai maailmanmusiikkia (esim. balkanilaista, klezmeriä, etelä-amerikkalaista) tai omia, moderneja kansanmusiikkisävellyksiä.

5-rivisten sarjat
Kaksi suomalaista perinteistä harmonikkakappaletta, joista toinen on polkka ja toinen vapaavalintainen tanssilaji (esim. tango, jenkka, foxtrot, masurkka). Omat tyyliin sopivat sävellykset ovat sallittuja.

Ilmoittautuminen kilpailuun tulee tehdä 14.6.2019 mennessä

sähköpostitse osoitteella
toimisto(at)harmonikkaliitto.net TAI
toimisto(at)satahamesoi.fi

postitse osoitteella
Suomen Harmonikkaliitto
Kyrösselänkatu 3
39500 IKAALINEN

Ilmoittautumisessa on mainittava nimi, osoite, puhelinnumero, syntymäaika, sarja, (1-2-riviset vai 5-riviset) sekä soitettavat kappaleet tekijöineen.

Lähetämme kuittauksen ilmoittautumisesta.
Osallistumismaksu 20 € maksetaan kilpailun alkaessa.

Kerro tapahtumasta muillekin