Harmonikkaorkesterien ja -yhtyeiden SM-kilpailut 2022

12.11.2022

Ikaalinen

Harmonikkaorkesterien ja -yhtyeiden SM-kilpailut pidetään 12.11.2022 Ikaalisissa. Kilpailussa on kuusi sarjaa. Kilpailupaikka on Ikaalinen Spa (Huvilatie 2, 39500 IKAALINEN).

Jäsenet ja lavalle nousevat esiintyjät pääsevät seuraamaan kilpailuja ilmaiseksi, ei-jäsenille pääsylippu 20 € ja 15-vuotiaat ja nuoremmat ei-jäsenet 10 €. Liput tapahtumaan Harmonikkaliiton lippukaupasta.

Suomen Mestaruudesta kilpaillaan Harmonikkaorkesterisarjassa, Harmonikkayhtyesarjassa sekä Tanssimusiikkisarjassa ja Pop/jazz -sarjassa. Kilpailuun voivat osallistua Suomen Harmonikkaliiton jäseninä olevat orkesterit ja yhtyeet. Yhtye voidaan katsoa liiton jäseneksi, jos yksittäisistä soittajista vähintään ¾ on liiton henkilökohtaisia jäseniä.

Orkesteri- ja yhtyesarja jaetaan soittajien iän mukaan

(1) nuorten sarja (2006 syntyneet ja nuoremmat) ja
(2) aikuisten sarja (2005 syntyneet ja vanhemmat)

Enintään ¼ soittajista saa olla ikärajan ulkopuolella.
Muussa tapauksessa yhtye tai orkesteri osallistuu aikuisten sarjaan.

Kilpailussa on kuusi sarjaa:

1. Harmonikkaorkesterit
  2. Nuorten Harmonikkaorkesterit, (2006 syntyneet ja nuoremmat)
  3. Harmonikkayhtyeet
  4. Nuorten Harmonikkayhtyeet (2006 syntyneet ja nuoremmat)
  5. Tanssimusiikkisarja (ei ikärajaa)
  6. Pop/jazz -sarja (ei ikärajaa)

Kilpailukappaleet

• Sarjoissa 1, 2, 3 ja 4 soitetaan vapaavalintainen ohjelmisto, jonka kesto saa olla enintään 12 minuuttia.
  • Tanssimusiikkisarjassa soitetaan enintään 12 minuutin ohjelmisto, jonka tulee sisältää vähintään kolme erilaista tanssirytmiä (esim. valssi, tango, polkka, jenkka, samba, foksi jne.).
  • Pop/jazz-sarjassa soitetaan enintään 12 minuutin ohjelmisto.

Kappaleiden nuotit on tapahtuman alkaessa toimitettava tuomaristolle.

Orkesterien ja yhtyeiden kokoonpano

• Harmonikkaorkesterisarjan orkesterissa tulee olla vähintään 8 harmonikkaa, joista yksi voi olla bassoharmonikka. Lisäksi säestyssoittimina voidaan käyttää lyömäsoittimia ja muita instrumentteja. Sähkösoittimia saa käyttää bassosoittimissa ja komppikitarassa.
  • Harmonikkayhtyesarjan yhtyeessä tulee olla 3-7 soittajaa, joista yli puolet, kuitenkin vähintään kolme on harmonikkoja. (Esim. harmonikkatrio käy, mutta 6 soittajan yhtyeessä on oltava jo 4 harmonikkaa.)
  • Tanssimusiikkisarjan ja Pop/jazz-sarjan kokoonpanoissa on oltava vähintään 8 soittajaa, josta yli puolet on harmonikkoja. Muiksi soittimiksi katsotaan komppisoittimet, puhaltimet, jouset ja digitaalisoittimet. Laulusolistia saa käyttää. Harmonikkoja on siis oltava näissä kokoonpanoissa vähintään viisi.

Mukaan mahtuvat niin nuorten musiikkiopistolaisten yhtyeet kuin varttuneiden harmonikkakerholaisten porukat. Ohjelmiston kirjo on laaja, sillä sarjajako ja valinnan vapaus ohjelmistossa antavat tilaa monenlaisille ryhmille. Hyvä soitto ja onnistunut esitys on kuitenkin tavoitteena kaikissa tapauksissa.

Ilmoittautumiset viimeistään 14.10.2022 klo 16 Suomen Harmonikkaliittoon sähköpostitse

toimisto@harmonikkaliitto.fi

Ilmoittautumisen yhteydessä tarvitaan seuraavat tiedot:

• Sarja
  • Yhtyeen/orkesterin/ryhmän nimi
  • Yhteyshenkilö ja yhteystiedot (osoite, puhelinnumero, sähköposti)
  • Tarkka kokoonpano (montako soittajaa, montako harmonikkaa, mitä muita soittimia)
  • Soittajien nimet ja nuorten sarjoissa myös ikä
  • Ohjelmisto (kappaleet, säveltäjät, sovittajat ja kesto)

Tapahtuman järjestää

Suomen Harmonikkaliitto ry

MAJOITUS, Ikaalinen Spa

Varaukset Harmonikkaliiton kiintiöstä 17.10. mennessä Ikaalinen Spa myyntipalvelusta 03-4511 tai myynti@ikaalinenspa.fi.
Myyntipalvelu auki arkisin klo 9-18 ja lauantaisin klo 11-18.

Päärakennuksen huoneet

138 €/kahden hengen huone/vrk

118 €/yhden hengen huone/vrk

Sivurakennuksen Loftista economy-huoneet

88 €/kahden hengen huone/vrk

78 €/yhden hengen huone/vrk

Lisävuoteet nojatuolista (max 2 lisävuodetta per huone), hinta on 35 €/aikuinen/yö ja

25€/lapsi (alle 14 v)/yö.

• Huonehinta sisältää majoituksen, aamiaisen, kylpylän ja kuntosalin vapaan käytön majoitusvuorokauden aikana.
  • Huoneet käytössänne saapumispäivänä klo 15.00 alkaen.
  • Luovutus lähtöpäivänä viimeistään klo 12.00.

ILLALLINEN 11.11.

25 €/henkilö iltabuffet Ravintola Kyröksessä. (klo 17-22)

BUFFETLOUNAS JA KYLPYLÄLIPPU 12.11. (lounas klo 12-14)

29 €/aikuinen lounas ja kylpylälippu

15 €/lapsi (4-14 v) lounas ja kylpylälippu

0 €/lapsi alle 4 v.

BUFFETLOUNAS 12.11. (klo 12-14)

15,90 €/aikuinen

8,00 €/lapsi (4-14 v)

0 €/lapsi alle 4 v

PYSÄKÖINTI

Pysäköinti on maksutonta. Aivan päärakennuksen edestä löytyy parkkitila, jossa on inva- sekä sähkölatauspaikkoja. Parkkihalli löytyy oikealta puolelta päärakennuksen yhteydestä.
Parkkihallipysäköinti maksaa 10 €/vrk.

Ikaalinen Spa
Huvilatie 2
39500 IKAALINEN

Myyntipalvelu 03-4511 tai myynti@ikaalinenspa.fi

MAJOITUS JPLomat

Harmonikkaorkesterien ja yhtyeiden SM-kilpailut 2022 Ikaalinen Spassa 11.-13.11.2022

Apartamentos superior huoneita Kylpylä-Hotellista ja Hotelli Termestä

-99 €/ pe-su 2 vrk (huonehinta 1-4 hlöä yksiö 32-38 m2) Kylpylä-Hotelli tai Hotelli Terme

-159 €/ pe-su 2 vrk (huonehinta 1-8 hlöä kaksio 56-64 m2) Kylpylä-Hotelli

-218 €/ pe-su 2 vrk Presidentin sviitti ( huonehinta 1-5 hlöä 64 m2) Kylpylä-Hotelli

• huoneet käytössänne saapumispäivänä klo. 13.00
  • luovutus lähtöpäivänä klo. 13.00

Lisätietoja ja varaukset puhelimitse 040-8610101 Jari Pihkoluoma.

Tarjous voimassa niin kauan kuin huoneita riittää.

Kerro tapahtumasta muillekin