Harmonikkapäivä 26.3.

25.03.2021 - 26.03.2021

Vietämme valtakunnallista Harmonikan päivää tällä viikolla torstaina ja perjantaina. Torstai-iltana klo 18.30 alkaen Veikko Ahvenainen on Järviradion vieraana klo 21 asti. Ilta kuluu perinteisten harmonikkalevyjen parissa, joita kuuntelijat voivat toivoa. Järviradion ohjelmatiedot löytyvät linkistä https://www.jarviradio.fi/ohjelmat/

Teemapäivän ohjelma jatkuu perjantaina 26.3. klo 18.00. Vietämme videoiden ja striimauksen parissa yhteisen illan, jota vievät eteenpäin Kimmo Mattila ja Raimo Vertainen. Puolentoista tunnin mittaisessa lähetyksessä nähdään Harmonikan päivän videotervehdyksiä eri puolilta Suomea. Silloin julkistetaan myös Vuoden Harmonikkataiteilija 2021 sekä nähdään ja kuullaan yhteissoittovideo, jolla on mukana 26 soittajaa eri puolilta Suomea.

Perjantain ohjelman linkki Zoomissa:  https://us02web.zoom.us/j/87207398979

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=mVAzwvr3iMo

Facebook: Suomen Harmonikkaliitto

Harmonikan teemapäivän taustalla on suomalaisen harmonikkamusiikin legendan Vili Vesterisen syntymäpäivä 26.3. Vesterinen syntyi v. 1907 Kanneljärvellä ja hänestä tuli jo 1930-luvulla yksi tunnetuimpia suomalaisia muusikoita. Vesterisen legendaarinen maine harmonikkamusiikin taiturimaisena ikonina kantaa yhä sukupolvesta toiseen.

Maaliskuista harmonikan teemapäivää on vietetty eri muodoissaan jo yli 20 vuotta. Sen ohjelma muovautuu monipuoliseksi paikkakunnasta riippuen. Tarkoituksena on pitää harmonikkamusiikkia esillä ja tuoda sitä kuuntelijoiden ulottuville monipuolisella tavalla.

Kerro tapahtumasta muillekin