Kultaisen ja Hopeisen Harmonikan finalistit valittu

10.5.2022

Finalistit valittu Kultainen ja Hopeinen Harmonikka 2022 -kilpailuihin

Sunnuntai-iltana päättyneellä Harmonikkaristeilyllä valittiin soittajat 1.7. Ikaalisissa pidettävään Kultaisen ja Hopeisen Harmonikan 2022 finaaliin. Finaali on suora TV-lähetys.

Lapsille tarkoitetun Hopeisen Harmonikan finaaliin pääsivät Saima Kairimo (Asikkala), Samuel Heikola (Pori), Sofia Sankari (Vihti), Kevin Niittyviita (Hollola), Joel Koivisto (Kokkola), Maija Liedes (Kokkola) ja Venla Tiimonen (Punkaharju). Hopeisen Harmonikan ikäraja on 11 vuotta.

Kultaisen Harmonikan finaaliin valittiin 17-vuotias Marko Haapapuro Kolarista, 21-vuotias Ronja PehkonenJyväskylästä, 17-vuotias Saana Kastelli Pyhäjoelta, 15-vuotias Johannes Koivisto Kokkolasta, 15-vuotias Ville Vehkalahti Laviasta ja 18-vuotias Heidi Rintamäki Porista.

Kultainen ja Hopeinen Harmonikka ovat suosittuja harmonikansoiton kilpailuja, jotka järjestetään Sata-Häme Soi -festivaalin ja Suomen Harmonikkaliitto ry:n yhteistyönä. Tämä vuosi 2022 on juhlavuosi molemmille, sillä Sata-Häme Soi täyttää 50 vuotta ja Suomen Harmonikkaliitto ry 70 vuotta.