Liittovaltuusto

Harmonikkaliiton jäsenistö on laaja ja kaikkia jäseniä koskeva varsinainen liittokokous pidetään kolmen vuoden välein. Liittokokousten välisenä aikana liiton asioissa ylintä päätäntävaltaa käyttää 12-jäseninen liittovaltuusto, joka valitaan tehtävään kolmeksi vuodeksi kerrallaan.

Liittovaltuuston puheenjohtajana toimii Eero Määttä Kajaanista ja varapuheenjohtajana Jari Pihkoluoma Raumalta.

Liittovaltuuston kevätkokouksessa käsitellään edellisen vuoden toimintakertomus ja tilinpäätös. Syyskokouksen asioita ovat ennen muuta toimintasuunnitelman ja talousarvion hyväksyminen seuraavalle vuodelle. Syyskokouksessa päätetään myös seuraavan vuoden jäsenmaksujen suuruus.

Muodollisten ja sääntöjen edellyttämien asioiden lisäksi liittovaltuusto käy kokouksissaan tavallisesti laajaa keskustelua yleisemmin harmonikkamusiikkiin liittyvistä asioista. Liittovaltuuston jäsenet ovat eri puolilta Suomea, joten valtuustolla on laaja näkemys suomalaisesta harmonikkakulttuurista.

Valtuusto on koko jäsenistön edustaja liittokokousten välisen ajan. Hallitus puolestaan vastaa liiton toiminnasta valtuuston hyväksymien toimintasuunnitelmien pohjalta.

• Määttä Eero, Kajaani (pj.) (Piirainen Teuvo, Sotkamo)
  • Pihkoluoma Jari, Rauma (varapj.) (Sippola Sirpa, Hämeenlinna)
  • Hietala Tatu, Oulu (Aalto Kauko, Säkylä)
  • Hänninen Niko, Kuopio (Korja Pekka, Kuopio)