Kultaisen ja Hopeisen 2021 finalistit valittu

26.4.2021

Kultaisen ja Hopeisen Harmonikan 2021 finalistit on valittu
– kesällä Ikaalisissa kilpaillaan kahden vuoden edestä

Koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilasta johtuen peruuntui kesän 2020 Sata-Häme Soi -festivaali, ja sen myötä myös Kultaisen ja Hopeisen Harmonikan kilpailut. Kilpailuista vastaavien Sata-Häme Soin ja Suomen Harmonikkaliiton päätöksellä katse suunnattiin kesään 2021.

Kilpailujen semifinaalit järjestettiin kahdessa osassa videokarsintoina: Toukokuussa 2020 tuomaristo valitsi kolme kilpailijaa kumpaankin sarjaan. Huhtikuussa 2021 valittiin Hopeisiin neljä ja Kultaisiin kolme uutta kilpailijaa. Valinnan suoritti nelihenkinen tuomaristo, harmonikkataiteilija Henna Leppänen, musiikin lehtori Kalle Elkomaa, harmonikansoiton opettaja Vesa Formunen ja Harmonikkaliiton puheenjohtaja Kimmo Mattila.

Kummallakin semifinaalikierroksella tuomaristo kiinnitti huomiota suomalaisen harmonikansoiton korkeaan tasoon, huolelliseen harjoitteluun, kotijoukkojen tukeen sekä vilpittömään ja välittömään soittamisen iloon. Ne muodostavat myös lähtökohdan kesän 2021 järjestettävään kilpailuun.

Hopeisen Harmonikan finalistit 2021:

Viivi Henttinen, Kisko
Enni Hölkki, Lappeenranta
Sofia Sankari, Nummela
Kevin Niittyviitta, Hollola
Annabel Heikola, Pori
Asmus Loponen, Helsinki
Venla Tiimonen, Punkaharju

Kultaisen Harmonikan finalistit 2021:

Ella Elomäki, Pori
Sonja Lampinen, Kalmari
Eveliina Uitto, Jyväskylä
Vilma Wiren, Jyväskylä
Nita Linna, Jyväskylä
Satu Sarkoranta, Laitila

Lämpimät onnittelut finaaliin valituille, sekä lämmin kiitos kaikille semifinaaliin osallistuneille kilpailijoille! Kaksi vuotta kestänyt odotus huipentuu 3.7.2021 Ikaalisissa Sata-Häme Soi -festivaalin yhteydessä järjestettävään finaaliin.

Lisätietoja Kultaisen ja Hopeisen Harmonikan kilpailuista, sekä heinäkuun Sata-Häme Soi -festivaalista tulossa piakkoin.

Kerro uutisesta muillekin